جنبشِ در ابتدا اعتدالی اخوان المسلمین و فرقه همواره تندرو وهابیت، دو گروه بسیار فعال و پرطرفدار سنی هستند که علیرغم اشتراک در سلفی بودن، گاه اختلافاتی اساسی با هم دارند. برای شناخت و تعامل در راستای تقریب، درک مبانی و اختلافات ایشان ضروری به نظر میرسد. از طرفی در طول تاریخ، مسئله معناداری گزارههای دینی و نوع برخورد با ظاهر متون، باعث ایجاد نحلههای فکری شده است؛ عدهای به ظاهر جمود داشتند و در نتیجه هرگونه تفسیر و تأویل را باعث تعطیلی دین میدانستند. در مقابل برخی نیز به گوهر- و نه صدف- دین پرداخته و ظاهرگرایان را به کوتهبینی متهم کردند. این نوشتار پس از مراجعه به منابع معتبر، به بررسی- بدون ارزشگذاری- مبانی معناشناسی آنها پرداخته است. نتیجه پژوهش بیانگر وجود اختلافاتی در پذیرش تأویل، محکم و متشابه و حقیقت و مجاز است؛ این اختلاف نظرها خود باعث بروز اختلاف در مسائل روبنایی دیگری مانند بدعت شده است.
. (1399). تطبیقی میان مبانی معناشناسی اخوان المسلمین مصر با وهابیت/ رامین پورسعید/ابراهیم عزیزیاصل. جریان شناسی دینی-معرفتی در عرصه بین الملل, 02(3), 85-106.
MLA
. "تطبیقی میان مبانی معناشناسی اخوان المسلمین مصر با وهابیت/ رامین پورسعید/ابراهیم عزیزیاصل", جریان شناسی دینی-معرفتی در عرصه بین الملل, 02, 3, 1399, 85-106.
HARVARD
. (1399). 'تطبیقی میان مبانی معناشناسی اخوان المسلمین مصر با وهابیت/ رامین پورسعید/ابراهیم عزیزیاصل', جریان شناسی دینی-معرفتی در عرصه بین الملل, 02(3), pp. 85-106.
CHICAGO
, "تطبیقی میان مبانی معناشناسی اخوان المسلمین مصر با وهابیت/ رامین پورسعید/ابراهیم عزیزیاصل," جریان شناسی دینی-معرفتی در عرصه بین الملل, 02 3 (1399): 85-106,
VANCOUVER
. تطبیقی میان مبانی معناشناسی اخوان المسلمین مصر با وهابیت/ رامین پورسعید/ابراهیم عزیزیاصل. جریان شناسی دینی-معرفتی در عرصه بین الملل, 1399; 02(3): 85-106.