مدرسه، پایه اصلی تعلیم و تربیت نسلهای آینده است. مدارس پیروان مکتب اهلبیت: در کشور اوگاندا علاوه بر آموزشهای رسمی که بهوسیله دولت، سرفصلبندی و تولید متن میشود، آموزشهای معارف اسلامی را نیز بهصورت فوقبرنامه ارائه میکنند. این مدارس بهتدریج در فاصله چند دهه راهاندازی شده و فعالیت میکنند. در پژوهش حاضر، این حضور و فعالیت با تأکید و توجه به محیطی که در آن قرار گرفته، از منظر راهبردی مورد مطالعه قرار گرفته است. اطلاعات مورد نیاز از طریق مشاهده و مصاحبه جمعآوری شده و با روش تحلیل مضمون، در قالب ادبیات راهبردی دستهبندی شده است. نتایج این پژوهش نشان داد که این مدارس در سابقه خود توانستهاند فرصتهایی را صید کنند و البته همچنان در معرض آسیب تهدیدهای کمی باشند. همچنین در کنار نقاط قوتی که دارند، ضعفهای جدی دارند که باید مورد توجه قرار گیرند و با رفع آنها، سهم و جایگاه شایسته خود را با استفاده از فرصتهای موجود به دست آورند.
. (1399). وضعیتشناسی راهبردی مدارس آموزش پایه پیروان مکتب اهلبیت علیهم السلام در کشور اوگاندا/روح الله دهقانی. جریان شناسی دینی-معرفتی در عرصه بین الملل, 02(4), 153-166.
MLA
. "وضعیتشناسی راهبردی مدارس آموزش پایه پیروان مکتب اهلبیت علیهم السلام در کشور اوگاندا/روح الله دهقانی", جریان شناسی دینی-معرفتی در عرصه بین الملل, 02, 4, 1399, 153-166.
HARVARD
. (1399). 'وضعیتشناسی راهبردی مدارس آموزش پایه پیروان مکتب اهلبیت علیهم السلام در کشور اوگاندا/روح الله دهقانی', جریان شناسی دینی-معرفتی در عرصه بین الملل, 02(4), pp. 153-166.
CHICAGO
, "وضعیتشناسی راهبردی مدارس آموزش پایه پیروان مکتب اهلبیت علیهم السلام در کشور اوگاندا/روح الله دهقانی," جریان شناسی دینی-معرفتی در عرصه بین الملل, 02 4 (1399): 153-166,
VANCOUVER
. وضعیتشناسی راهبردی مدارس آموزش پایه پیروان مکتب اهلبیت علیهم السلام در کشور اوگاندا/روح الله دهقانی. جریان شناسی دینی-معرفتی در عرصه بین الملل, 1399; 02(4): 153-166.